Састанак мреже Регионалних центара Србије и радионица: „Инклузивно образовање: Разумевање и примена“

У  Регионалном центру за професионални развој запослених у образовању Чачак, у четвртак, 14.марта 2013. године одржан је састанак Мреже Регионалних центара Србије. Присутни су били директори и стручни сарадници Регионалних центара из Крагујевца, Кањиже, Новог Пазара, Крушевца, Ужица, Лесковца, Кикинде, Шапца, Смедерева, и Ниша. Састанку, као и радионицама присуствовао је консултант пројекта СДЦ-а, господин Хуго Сагер и представник Министарства просвете, науке и технолошког развоја, Невена Вранеш, а радионицу под називом „Инклузивно образовање: Разумевање и примена „, водила је Раиса Венäлäинен, консултанткиња СДЦ-а.

{gallery}aktelno/inkluzija{/gallery}

 

На састанку су разматране могућности и начини одрживости регионалних центара, даље финансирање, могућности конкурисања код приступних фондова, као и развијање сарадње на међународном нивоу. Договорено је да се поред Скупштине, Управног и Надзорног одбора формирају и тимови  који ће бити задужени за поједине области. Тимови ће развијати и правити Стратегију развоја Регионалних центара до 2020. године, поштујући  већ постојеће: Стратегију образовања, Стратегију одрживог развоја, Стратегију туризма, Стратегију одрживог развоја локалних самоуправа, посебно у местима где се центри налазе. Битан податак је да свака локална самоуправа у своју Стратегију одрживог развоја убаци посебан  део образовања и активности везаних за стручно усавршавање запослених у просвети.

Упоредо са састанком мреже одржана је радионица „Инклузивно образовање: Разумевање и примена „, на којој су били присутни учитељи, наставници, стручни сарадници  и директори из Моравичко округа, Крагујевца, као и представници  Школске управе Чачак . Радионицу је водила Раиса Венäлäинен, консултанткиња СДЦ из Финске, а теме су биле примена инклузије, примери из Финске, стратегије за превазилажење  разлика у учионици. Присутни су имали могућност хоризонталног учења, решавања конкретних примера, размене идеја, што доприноси развоју гункционалног учења.