ИЗВЕШТАЈ СА СЕМИНАРА „ НАШЕ ЈАСЛЕ КАО МЕСТО ЗА ОПУШТАЊЕ – АНТИСТРЕС ПРОГРАМ ЗА ДЕЦУ И ОДРАСЛЕ“

У Регионалном центру за професионални развој запослених у образовању у Чачку, 18. и 19. маја, организован је семинар „Наше јасле као место за опуштање-антистрес програм за децу и одрасле“. Аутори семинара су Катарина Ђурић и Јелица Гагић.

{gallery}aktelno//nase_jasle_18_maj{/gallery}

Општи и специфични циљеви семинара су:

–        Упознавање учесника са изворима и симптомима стреса код деце и одраслих и развијање активног приступа стресним ситуацијама

–        Оспособљавање учесника за креирање средине, игара и активности за опуштање деце у јаслама, примену антистрес техника и превенцију професионалног сагоревања.

 Реализовани садржаји су:

I „Мисли о себи“

1. Стрес и психофизички симптоми стреса (појам, извори и симптоми).

2. Начини реаговања на стрес (вежба – учесници, процењујући симптоме стреса у искуственој ситуацији добијају могућност самоувида у властите реакције на стрес).

3. Игрица за релаксацију учесника.

4. Хронични стрес.

5. Препознати симптоме (вежба – чек-листа – симптоми стреса; извори стреса и стратегије за превазилажење; израда личне стратегије – домаћи задатак).

6. Мене опушта (вежба – размена искустава у вези са техникама релаксације на основу припремљених описа).

7. Стратегије за превладавање стреса.

8. Технике релаксације (вежба – демонстрација и испробавање техника).

9. Професионално сагоревање (појам, симптоми, превенција).

10. Инвентар сагоревања (вежба – попуњавање и обрада резултата).

11. Игрица за релаксацију.

12. Комуникација, асертивност (Конфликти и стрес; Вештине комуникације у превенцији и превазилажењу конфликата и стреса). 13. Решавање проблем ситуацијa (вежба – игра улога).

II „Мисли о деци“

1. Извори стреса код деце

2. Симптоми стреса код деце (вежба – панел дискусија).

3. Како препознати темперамент малог детета.

4. Адаптација на јасле као извор стреса (вежба – креирање активности према типу темперамента детета).

5. Игрица за релаксацију.

6. Ране когнитивне шеме и развојне потребе деце.

7. Адаптација као добар почетак повезивања стечених сазнања.

8. Агресивност као последица стреса.

9. Поступци за превазилажење (вежба – разрада стратегије за поступање кад дете уједа или удара друго дете).

10. Игрица за релаксацију.

11. Активности и игре за релаксацију у јаслама (први део – гледање и анализа кратког филма).

12. Сестра као модел и креатор (први део – креирање социјалне средине у јаслама, са аспеката самовредновања и сарадње са породицом).

13. Опуштајућа социјална средина (вежба – дебата, израда постера).

14. Игре и активности за опуштање у јаслама (други део – излагање и презентација игара, дискусија и резиме).

15. Игрица за релаксацију (вежба – свакодневне рутине као могућности за релаксацију и „чаробне активности“ – предлози игара за опуштање деце у јаслама).

16. Сестра као модел и креатор (други део – улога сестре у креирању и релизацији, вежба – Обуците Цицу – израда лутке; учесници и водитељи дају резиме ове теме).

17. Израда плана акције (вежба –партнeри за подршку у реализацији програма праве план активности и договор о другом сусрету.

II. Други сусрет: 1. Панел-дискусија (учесници износе своја искуства у реализацији програма – примена и уочене добити, тешкоће у раду и предлози решења). 2. Постер презентација (учесници приказују реализоване активности са децом. 3.Искуства у примени активног приступа стресу и превенцији професионалног сагоревања и вештинама асертивне комуникације у проблем ситуацијама.
18. Евалуација.

Семинару је присуствовао 31 учесник предшколских установа из Чачка.

Учесници семинара  су добили  22 бода стручног усавршавања.