ИЗВЕШТАЈ СА СЕМИНАРА „ НАШЕ ЈАСЛЕ КАО МЕСТО ЗА ОПУШТАЊЕ – АНТИСТРЕС ПРОГРАМ ЗА ДЕЦУ И ОДРАСЛЕ“
У Регионалном центру за професионални развој запослених у образовању у Чачку, 18. и 19. маја, организован је семинар „Наше јасле као место за опуштање-антистрес програм за децу и одрасле“. Аутори семинара су Катарина Ђурић и Јелица Гагић.
{gallery}aktelno//nase_jasle_18_maj{/gallery}
Општи и специфични циљеви семинара су:
– Упознавање учесника са изворима и симптомима стреса код деце и одраслих и развијање активног приступа стресним ситуацијама
– Оспособљавање учесника за креирање средине, игара и активности за опуштање деце у јаслама, примену антистрес техника и превенцију професионалног сагоревања.
Реализовани садржаји су:
I „Мисли о себи“
1. Стрес и психофизички симптоми стреса (појам, извори и симптоми).
2. Начини реаговања на стрес (вежба – учесници, процењујући симптоме стреса у искуственој ситуацији добијају могућност самоувида у властите реакције на стрес).
3. Игрица за релаксацију учесника.
4. Хронични стрес.
5. Препознати симптоме (вежба – чек-листа – симптоми стреса; извори стреса и стратегије за превазилажење; израда личне стратегије – домаћи задатак).
6. Мене опушта (вежба – размена искустава у вези са техникама релаксације на основу припремљених описа).
7. Стратегије за превладавање стреса.
8. Технике релаксације (вежба – демонстрација и испробавање техника).
9. Професионално сагоревање (појам, симптоми, превенција).
10. Инвентар сагоревања (вежба – попуњавање и обрада резултата).
11. Игрица за релаксацију.
12. Комуникација, асертивност (Конфликти и стрес; Вештине комуникације у превенцији и превазилажењу конфликата и стреса). 13. Решавање проблем ситуацијa (вежба – игра улога).
II „Мисли о деци“
1. Извори стреса код деце
2. Симптоми стреса код деце (вежба – панел дискусија).
3. Како препознати темперамент малог детета.
4. Адаптација на јасле као извор стреса (вежба – креирање активности према типу темперамента детета).
5. Игрица за релаксацију.
6. Ране когнитивне шеме и развојне потребе деце.
7. Адаптација као добар почетак повезивања стечених сазнања.
8. Агресивност као последица стреса.
9. Поступци за превазилажење (вежба – разрада стратегије за поступање кад дете уједа или удара друго дете).
10. Игрица за релаксацију.
11. Активности и игре за релаксацију у јаслама (први део – гледање и анализа кратког филма).
12. Сестра као модел и креатор (први део – креирање социјалне средине у јаслама, са аспеката самовредновања и сарадње са породицом).
13. Опуштајућа социјална средина (вежба – дебата, израда постера).
14. Игре и активности за опуштање у јаслама (други део – излагање и презентација игара, дискусија и резиме).
15. Игрица за релаксацију (вежба – свакодневне рутине као могућности за релаксацију и „чаробне активности“ – предлози игара за опуштање деце у јаслама).
16. Сестра као модел и креатор (други део – улога сестре у креирању и релизацији, вежба – Обуците Цицу – израда лутке; учесници и водитељи дају резиме ове теме).
17. Израда плана акције (вежба –партнeри за подршку у реализацији програма праве план активности и договор о другом сусрету.
II. Други сусрет: 1. Панел-дискусија (учесници износе своја искуства у реализацији програма – примена и уочене добити, тешкоће у раду и предлози решења). 2. Постер презентација (учесници приказују реализоване активности са децом. 3.Искуства у примени активног приступа стресу и превенцији професионалног сагоревања и вештинама асертивне комуникације у проблем ситуацијама.
18. Евалуација.
Семинару је присуствовао 31 учесник предшколских установа из Чачка.
Учесници семинара су добили 22 бода стручног усавршавања.