{gallery}aktelno/vmnk21{/gallery}У оквиру промоције образовања, науке и културе и пројекта “Научни камион“ у организацији Центра за промоцију науке из Београда и Регионалног центра за професионални развој запослених у образовању Чачак, професор Владимир Мајсторовић је за ученике основних и средњих школа одржао пет радионица на тему “Светска баштина УНЕСКА у рукама младих“. Радионице су одржане у петак 5.10.2018 две радионице (у трајању од два сата 16-18часова) у суботу 6.10.2018 две радионице (у термину од 10-12 часова и у понедељак 8.10.2018. једна радионица у времену од 12-13 часова.
Радионице је водио Владимир Мајсторовић, професор географије у Прехрамбено угоститељској школи у Чачку, учесник Међународног Форума младих Европе о Светској баштини УНЕСКА који је одржан на локалитету Феликс Ромулијана и Зајечару и УНЕСКО међународног пројекта “Преношење порука културе“ који је одржан у Вајмару у Немачкој. Полазници радионице били су ученици школа са подручја града Чачка који су имали прилику да чују, виде и доживе јединствене локалитете светске баштине.
Ученици су уз асистенцију професора и коришћења материјала образовног комплета Приручник Светска баштина у рукама младих, Центра за Светску баштину УНЕСКА из Париза немих карти, радних листова и осталог прибора попуњавали радне папире. Причало се о култури, архитектури, старим историјским градовима, римским и античким локалитетима, који представљају део природне и културне баштине под заштитом УНЕСКА. Путем видео презентације уз звуке музике и аутентичне сувенире ученици су на јединствен начин доживели одређене крајеве и пределе универзалне светске вредности. Истакнут је и значај младих у заштити кулртурног наслеђа и промоција “Патримонита“. Ученици су путем видео презентације и бројних фотографија могли да се упознају са појединим локалитетеима светске баштине у Србији, Грчкој, Италији, Француској.
На крају радионице, ученици који су савладали обуку и освојили највише поена добили су сертификате Удружења за УН Србије.
Унесков пројекат “Светска баштина УНЕСКА у рукама младих“ показао је да што више млади сазнају о Светској природној и културној баштини, то имају већу жељу да уче о томе, да истражују, развијају осећај интересовања и бригу за природним и културним наслеђем у земљи и иностранству.