У уторак , 23.9.2019. год. од 16-18 часова ,у просторијама Научног клуба и парка РЦ- Чачак, поводом,, Недеље истраживача „ (23-28.септембра), реализована је радионица ,,Математика и билогија у свету око нас“ за ученике млађег школског узрата са циљем да им се приближи свет ове две науке , њихова повезаност и зависност кроз конкретне примере у непосредном окружењу.
На радионицама су учествовали ученици 4.-1 , 4.- 3 и 4.-5 одељења ОШ,,Вук Караџић“.
Радионица се састојала из два дела – уводног и практичног . У уводном делу сам ученицима приказала презентацију о настанку Фибоначијевог низа бројева , упознајући их са примером и данас популараног задатка који датира из давне 1202.год.,а који објашњава настанак овог низа бројева на примеру умножавањем зечева , где је сваки следећи број једнак збиру претходна два..Како би нам свет око нас био још јаснији,посмартали смо природу кроз наочаре математике , откривајући Фибоначијев низ у савршено урђеном биљном и животињском свету и појавама у природи чији смо и сами део.Савршенство шара на крилима лептира, шкољке пужа у облику спирале, распоред латица на цвету ,листова на грани биљака и љуспица код шишарке , распоред и функција органа код човека ,само су неки ос примера овог низа.Уочили смо да у природи можемо наћи и мноштво геометријских облика који никада нису потпуно правилни .
После презентације , ученике сам на основу избора боја листова распоредила у 4 једнакобројне групе.Групе су добиле 1. задатак да споје две симертичне стране лептира утврђујући таблицу множења, по принципу ко ће пре и тачније.2. задатак су капитени група помоћу ,,мушарице“ откривали загонетне бројеве до и веће од милион , примењујући знање , спретност и брзину из ове области .
Други део радионице смо реализовали у природном окружењу Научног парка са задатком да групе измере обим најдебљег и најтањег стабла дрвета који прво уоче , а затим дужину и ширину највећег пронађеног листа, попуњавајући одговарајућу задату табелу .Задатак је обављен са великим интересовањем и у сарадничком духу. Ученици су активно и са усхићењем проналазили материјалне доказе Фибоначијевог низа (шишарке, пужеву кућицу , перо птице, нерватуру листа…)посматрајући природу математичким очима.
Трећи део радионице се одвијао у просторији РЦ, где су групе правиле највишу зграду спајајући суве гранчице пластелином или су плели паукову мрежу од гранчица и вунице , истичући своју моторичку спретност , креативност , уочавајући математичке облике и законитости,схватајући сврсисходност ова два предмета која изучавају у школи, што је заправо и оправдало циљ ове радионице.
Сви ученици су похваљени и награђени кексом ,,Ноћ истраживача“, поклоном организатора.
О значају и оправданости радинице сведоче и дечије изјаве у евулационим листићима које су на крају радионице анонимно попуњавали.