IMG 01a024c0e0a610e22a16c3f4e151bedd V

 У уторак , 23.9.2019. год. од 16-18 часова ,у  просторијама Научног клуба и парка  РЦ- Чачак,  поводом,, Недеље истраживача „ (23-28.септембра), реализована  је радионица ,,Математика и билогија  у свету око нас“    за ученике млађег школског узрата са циљем да им се  приближи свет ове две  науке ,  њихова повезаност и зависност  кроз конкретне примере у непосредном окружењу.IMG 01a024c0e0a610e22a16c3f4e151bedd V


На радионицама су учествовали ученици 4.-1 , 4.- 3 и 4.-5 одељења ОШ,,Вук Караџић“.
 Радионица се састојала из два дела – уводног  и  практичног  . У уводном делу сам ученицима приказала презентацију о настанку Фибоначијевог низа бројева ,  упознајући их  са  примером  и  данас  популараног  задатка који  датира из давне 1202.год.,а који објашњава настанак  овог  низа  бројева на примеру умножавањем  зечева , где је сваки следећи број једнак збиру претходна два..Како би нам свет око нас био још јаснији,посмартали смо природу  кроз наочаре математике ,  откривајући Фибоначијев низ  у савршено урђеном биљном и животињском свету  и појавама у природи  чији смо и сами део.Савршенство шара на крилима лептира,  шкољке пужа у облику спирале, распоред  латица на цвету  ,листова на грани биљака и љуспица код шишарке , распоред  и функција органа  код човека ,само су неки ос примера овог низа.Уочили смо да у природи можемо наћи и мноштво геометријских облика  који  никада нису потпуно правилни .
После презентације , ученике сам  на основу избора  боја  листова распоредила у 4 једнакобројне групе.Групе су добиле 1. задатак да споје две симертичне стране лептира утврђујући таблицу множења, по  принципу ко ће пре и тачније.2. задатак су  капитени група помоћу ,,мушарице“ откривали загонетне бројеве до и веће од милион , примењујући  знање , спретност и брзину из ове области .
Други део радионице смо реализовали у природном окружењу Научног парка са задатком да групе   измере обим најдебљег и најтањег стабла дрвета  који прво уоче , а затим дужину и ширину највећег пронађеног листа, попуњавајући одговарајућу задату  табелу  .Задатак је обављен са  великим интересовањем   и у сарадничком духу. Ученици су активно и са усхићењем проналазили  материјалне доказе  Фибоначијевог низа  (шишарке, пужеву кућицу , перо птице, нерватуру  листа…)посматрајући природу математичким  очима.
Трећи део радионице се одвијао у просторији РЦ, где  су групе правиле највишу зграду спајајући суве гранчице пластелином или су плели паукову мрежу од гранчица и вунице , истичући своју моторичку спретност  , креативност , уочавајући математичке облике и законитости,схватајући сврсисходност ова два  предмета   која  изучавају у школи, што је заправо и оправдало циљ ове радионице.
Сви  ученици   су похваљени  и награђени  кексом ,,Ноћ истраживача“, поклоном организатора.
О  значају  и оправданости  радинице   сведоче и дечије изјаве   у евулационим листићима које су на крају радионице анонимно попуњавали.