Четрнаести по реду, Мај месец математике 2025. одржан у периоду од 25 – 31. маја обележен је у оквиру Научног клуба ЦСУ Чачак бројним активностима.
У току недеље је приређена изложба „Жене у СТЕМ-у“ која се састоји од 20 штампаних панела и представља инспиративан приказ изузетних достигнућа научница које су, упркос друштвеним препрекама, обликовале свет кроз математику, технологију, инжењерство и природне науке. Посетиоци су имали прилику да се упознају са научницама попут Самире Мубареке и Феј-Феј Ли, које настављају да померају границе знања. Кроз приче о њиховим животима и раду, изложба не само да слави њихове доприносе већ и подстиче нове генерације да без предрасуда истражују и обликују будућност у СТЕМ областима.
Креативна интерактивна радионица „Помоћу штапа и канапа“ реализована у Парку знања ЦСУ Чачак. Ученици млађих разреда кроз игру и покрет су истраживали научну област математику, свет бројева и облика користећи штапове, канапе и природне материјале.Кроз рад на станицама, мере, пореде, конструишу, решавају загонетке и откривају тајну поруку, развијајући логичко мишљењпросторну оријентацију и тимску сарадњу. Циљ је повезивање математике, као науке са реалним животом и подстицање радозналости и креативности у природном окружењу.Ауторка радионице је Јасминка Марић.
Друштвена игра „Трагачи формула“ је иновативна едукативна игра која спаја узбуђење собе загонетки (escape room) са изазовима заснованим на знању из науке, технологије, инжењерства, уметности и математике Тимови ученика стараријих разреда имали су задатак да решавањем СТЕAМ загонетки откључавају низ кутија, док их вођство измишљене истраживачке организације ЕЛЕМЕНТАРИЈУМ води кроз мистериозну лабораторију. Инспирисани изложбом „Жене у СТЕМ-у“, овај интерактивни програм подстиче критичко мишљење, сарадњу и креативност, док учесници откривају како се велика научна открића и сложени подаци претварају у разумљиву слику света.
Радионица „Математика и музика“ одржана је 30. маја 2025. Она повезује теоријске концепте математике и музике указујући, кроз практичне и аутентичне примере заступљеност математичких концепата у оквиру теорије музике. Како звучи један математички низ када се одсвира, где је симетрија у математици и музици, како су повезани музички ритам и број, како и када су Стари Грци открили везу математике и музике, питања су на која ћемо кроз предавање и интерактивне активности откривати током радионице. Учествовали су ученици осмог разреда. Ауторке радионице су Стајка Рајић и Марија Тиосављевић.





