{gallery}aktelno/seecel_15{/gallery}
Preduzetnički tim Regionalnog centra za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju u Čačku je u petak 12. 06. 2015. godine, u Regionalnom centru za profesionalni razvoj u Smederevu organizovao prezentaciju aktivnosti osnovnih i srednjih škola koje su u projektu SEECEL-a, „Učenjem za preduzetništvo.“
Direktor RC u Čačku, Gorica Stanojević, predstavila je ukratko plan aktivnosti i najavila preduzetničke timove iz svih prisutnih škola.
Svoje aktivnosti predstavili su preduzetnički timovi iz sedam škola i to: OŠ „Isidora Sekulić“ iz Beograda, OŠ „Milan Blagojević“ iz Lučana, OŠ „Branislav Petrović“ iz Slatine, OŠ „Milinko Kušić“ iz Ivanjice, OŠ „Dragomir Marković“ iz Kruševca, Osma beogradska gimnazija i Tehnička škola iz Zaječara. Na osnovu iznetih prezentacija, radova i fotografija, moglo se zaključiti koliko se radi u svim školama. Sve aktivnosti doprinose angažovanju učenika, obogaćivanju nastave i razvijanju aktivnog učenja. U centru svih dešavanja je učenik i učenje na jedan drugačiji, zanimljiviji način, kroz konkretne primere, razmenu ideja, grupni rad. Ovim načinom učenja neguje se preduzetnički duh, neguje se humanost, socijalizija učenika, mašta, kreativnost.
Svi školski timovi su se složili da projekat preduzetništva, ambijentalnog učenja i profesionalne orjentacije imaju puno sličnosti i da povezivanjem komponenti sva tri možemo dobiti sjajne rezultate kod postignuća učenika.
Jedan od ciljeva okupljanja školskih preduzetničkih timova je i realizacija tribine – „Preduzetništvo kroz nastavne predmete – razvoj nastavničkih kompetencija“ koju su pripremili predstavnici OŠ „Isidora Sekulić“ iz Beograda, a koja je održana sutradan, 12. juna. Tribini su pored timova iz pomenutih škola, prisustvovali i predstavnici škola iz Smedereva, OŠ „Takovski ustanak“ iz Takova i Ekonomske škole iz Čačka. Tribina je pokazala važnost razvijanja nastavničkih kompetencija, ne samo prenošenje pojma preduzetništva učenicima, već i roditeljima, lokalnoj zajednici.
Predstavnici Ekonomske škole iz Čačka, pripremili su radionicu „Značaj preduzetništva u školama i uloga učeničkog parlamenta.“ Važnost sticanja znanja, kao i širenje primera dobre prakse ogleda se i u aktivnostima učeničkog parlamenta, kako u osnovnim, tako i u srednjim školama. Istraživanja su pokazala da nikako ne smemo zaboraviti važnost vršnjačkog učenja i vršnjačke edukacije. Autorke i realizatorke radionice predstavile su primere i načine vršnjačkog učenja i pokazale značaj formiranja školskih timova za učenje preduzetništva.
Svi školski timovi dobili su od RC u Čačku potvrde o učešću.