У оквиру обележавања манифестације „Мај месец математике” уз подршку Научног клуба ЦСУ Чачак, ученици шестог разреда ОШ „Милица Павловић” су истраживали, решавали проблемске задатке који се не изучавају у редовној настави и препознавали елементе математике у биологији.
Наставник математике, Стефан Радмилац, саставио је пет ситуацијских задатака, поделио ученике у групе и увео их у авантуру и изазове. Кроз задатке и њихова решења ученици су имали прилику да се упознају са гранама математике које нису, као и оним које су предвиђене редовним програмом основне и средње школе, а које су од значаја у свакодневном животу. Ученици су изразили жељу да се активности овог типа организују и у наставку њиховог школовања.
Радионица је имала 5 изазова – четири изазова имала су задатак у облику текста и илустрације или табеле, како би се ученици боље упознали са: применом логичког размишљања,комбинаторике, графова и низова у реалној ситуацији. Пети изазов понудио је инспиративне видео-снимке за примену експерименталних проблема у реалној ситуацији.
Пример ситуације коришћењем TED-Ed анимације Can you solve the virus riddle?„Истраживачки тим проналази праисторијски вирус сачуван у пермафросту који је изолован за проучавање. Након касног ноћног рада, затварају лабораторију када изненадни земљотрес погоди и разбије све бочице са узорцима. Да ли ће успети да уништите вирус пре него што се он ослободи и изазове једну врсту смртоносне куге која се преноси ваздухом?”
Сарадник у оквиру биолошких аспеката радионице била је Биљана Ускоковић Брковић, наставник биологије.
Кроз задатке ученици су анализирали, дискутовали и долазили до различитих запажања која су уочили у самом процесу. Радионицу су доживели као једну авантуру у којој су уз пуно забаве имали прилику да примене своја тренутна знања, али и стекну нека нова која ће им користити у будућности.
„Иако није било лако изборити се са свим захтевима, свима је било јако забавно у овом дружењу. Радионица је одлично протекла, и сви смо врло задовољни.
Надам се да ћемо убудуће имати још оваквих часова у којима кроз забаву и дружење можемо да научимо нешто ново, попут нових начина израде задатака, као и то да тимским радом можемо боље и брже доћи до сваког решења.”– запажање ученице Вере Аћимовић након завршене радионице.