Sastanak mreže Regionalnih centara Srbije i radionica: „Inkluzivno obrazovanje: Razumevanje i primena“

U  Regionalnom centru za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju Čačak, u četvrtak, 14.marta 2013. godine održan je sastanak Mreže Regionalnih centara Srbije. Prisutni su bili direktori i stručni saradnici Regionalnih centara iz Kragujevca, Kanjiže, Novog Pazara, Kruševca, Užica, Leskovca, Kikinde, Šapca, Smedereva, i Niša. Sastanku, kao i radionicama prisustvovao je konsultant projekta SDC-a, gospodin Hugo Sager i predstavnik Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Nevena Vraneš, a radionicu pod nazivom „Inkluzivno obrazovanje: Razumevanje i primena „, vodila je Raisa Venäläinen, konsultantkinja SDC-a.

{gallery}aktelno/inkluzija{/gallery}

 

Na sastanku su razmatrane mogućnosti i načini održivosti regionalnih centara, dalje finansiranje, mogućnosti konkurisanja kod pristupnih fondova, kao i razvijanje saradnje na međunarodnom nivou. Dogovoreno je da se pored Skupštine, Upravnog i Nadzornog odbora formiraju i timovi  koji će biti zaduženi za pojedine oblasti. Timovi će razvijati i praviti Strategiju razvoja Regionalnih centara do 2020. godine, poštujući  već postojeće: Strategiju obrazovanja, Strategiju održivog razvoja, Strategiju turizma, Strategiju održivog razvoja lokalnih samouprava, posebno u mestima gde se centri nalaze. Bitan podatak je da svaka lokalna samouprava u svoju Strategiju održivog razvoja ubaci poseban  deo obrazovanja i aktivnosti vezanih za stručno usavršavanje zaposlenih u prosveti.

Uporedo sa sastankom mreže održana je radionica „Inkluzivno obrazovanje: Razumevanje i primena „, na kojoj su bili prisutni učitelji, nastavnici, stručni saradnici  и direktori iz Moravičko okruga, Kragujevca, kao i predstavnici  Školske uprave Čačak . Radionicu je vodila Raisa Venäläinen, konsultantkinja SDC iz Finske, a teme su bile primena inkluzije, primeri iz Finske, strategije za prevazilaženje  razlika u učionici. Prisutni su imali mogućnost horizontalnog učenja, rešavanja konkretnih primera, razmene ideja, što doprinosi razvoju gunkcionalnog učenja.