{gallery}aktelno/obrazovna_postignuca_2013{/gallery}
U Regionalnom centru za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju u Čačku, održan je 1. i 2. juna 2013. godine seminar „OBRAZOVNA POSTIGNUĆA I INTEGRASANI TEMATSKI PRISTUP NASTAVI I UČENjU.“ Autor seminara je Ljiljana Levkov, a relizator je Biljana Stojanović. Seminar se prvenstveno odnosio na unapređenje kompetencija K2, realizacijom opštih i specifičnih ciljeva:
– Unapređivanje kvaliteta nastave usmerene na obrazovna postignuća i integrisan tematski pristup;
-Jačanje profesionalnih kompetencija nastavnika;
– Organizovanje standarda postignuća u smislene celine teme u okviru jednog ili više nastavnih predmeta;
-Razvijanje veza među nastavnim predmetima;
Tokom realizacije seminara obrađeni su sledeći nastavni sadržaji:
- Važna pitanja savremene nastave i učenja.
- Nastava i učenje usmereni na standarde postignuća.
- Standardi postignuća i sadržaji programa.
- Tema i tematski pristup nastavi i učenju.
- Tema/ teme kao deo školskog programa.
- Metode i tehnike u odnosu na ciljeve i standarde postignuća.
- Nastavnik i njegova uloga u savremenoj nastavi i učenju.
- Programske sadržaje učesnici realizuju seminara u okviru sledećih aktivnosti:
- Izdvajanje standarda postignuća iz različitih nastavnih predmeta i grupisanje i u smislenu celinu;
- U odnosu na grupisane standarde postignuća definišu se naziv teme i ciljevi;
- U odnosu na standarde postignuća biraju se sadržaji koji omogućavaju efikasno ostvarivanje standarda postignuća;
- Uočavanje i vežbanje različitih mogućnosti i primene tematskog pristupa u nastavi;
- Predlaganje i analiziranje metoda i tehnika rada, izbor odgovarajuće metode;
- Planiranje, organizovanje i realizovanje timskog rada u procesu izdvajanja i grupisanja standarda postignuća, oblikovanja teme i izbora sadržaja;
- Planiranje i didaktičko-metodičko oblikovanje teme;
- Realizacija oblikovane teme i praćenje efekata;
- Prikazivanje i obrazlaganje predloga i rezultata rada grupe;
- Analiziranje, diskusija, argumentacija o prednostima i nedostacima odabrane teme i metode u odnosu na ciljeve učenja i uzrast učenika.
Seminaru je prisustvovalo 15 nastavnika OŠ „Milica Pavlović“ iz Čačka.