U organizaciji Regionalnog centra za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju Čačak, 10. juna 2013. godine, u sali Skupštine opštine Gornji Milanovac, održan je SIMPOZIJUM na temu „Unapređivanje vođenja školske dokumentacije“.
Autori simpozijuma su Slađana Mijatović, Danijela Kovačević Mikić i Rada Karanac.
{gallery}aktelno//gornji_milanovac_2013{/gallery}
eme koje su obrađivane na simpozijumu su:
– Značaj dokumentovanja aktivnosti u samovrednovanju, školskom razvojnom planiranju, stručnom usavršavanju, kao i programu za zaštitu od nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja:
– Izrada izveštaja o samovrednovanju;
– Pisanje izveštaja o realizaciji školskog razvojnog plana;
– Vođenje zapisnika na sastancima tima/timova za samovrednovanje, tima za zaštitu od nasilja i stručnog aktiva za razvojno planiranje;
– Unapređivanje evidencionih listova za prijavu nasilja u školi, pisanje plana zaštite učenika od nasilja, pisanje izveštaja tima za zaštitu od nasilja – predlozi obrazaca i pravljenja baze podataka po nivoima nasilja;
– izveštaji o realizaciji ličnog plana profesionalnog razvoja, godišnjeg plana stručnog usavršavanja (predlozi obrazaca, zapisnika, izveštaja i elektronske baze podataka);
– Ažuriranje i/ili unapređivanje baze podataka o samovrednovanju, školskom razvojnom planiranju, stručnom usavršavanju i programu za zaštitu od nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja: prikaz primera dobre prakse iz škola (izveštaji, zapisnici, akcioni planovi, baze podataka);
Unapređivanje dokumentacije koja se odnosi na školski program, godišnji plan rada, izveštaj o radu, praćenje napredovanja učenika i profesionalni portfolio:
– Školski program kao ogledalo celokupnog obrazovno-vaspitnog rada i života škole; primeri dobre prakse: struktura školskog programa, zapisnici stručnog aktiva za izradu školskog programa, izveštaji o radu);
– Struktura godišnjeg plana rada kao operativnog i konkretnog dokumenta proisteklog iz školskog programa: primeri dobre prakse (forma i struktura godišnjeg plana rada škole, predlozi za unapređivanje strukture godišnjeg plana rada);
– Struktura izveštaja o radu škole kao ključnog dokaza o ostvarenosti obrazovno-vaspitnih ciljeva i programa rada; predlozi forme i strukture izveštaja, prikaz primera dobre prakse;
– Dokumentacija o uspehu i praćenju napredovanja učenika i učenički portfolio: predlozi forme i strukture učeničkog portfolija, primeri obrazaca za praćenje napredovanje i vrednovanje učeničkih postignuća, ažuriranje i/ili unapređivanje baze podataka, primeri dobre prakse;
– Izrada profesionalnog portfolija nastavnika: dokumentacija nastavnika o saradnji sa lokalnom zajednicom i roditeljima, izveštaji i zapisnici o radu u stručnim organima ili timskom radu, ažuriranje i/ili unapređivanje baze podataka;
Način vođenja pedagoške dokumentacije o učenicima kojima je potrebna dodatna podrška u obrazovanju i vaspitanju.
– Zakonska i podzakonska regulativa – prezentacija;
– Individualizovani način rada i dokumentacija o individualizaciji: način i mesto evidentiranja, pisanje izveštaja, unapređivanje dokumentovanja individualizacije (obrasci), prikaz primera dobre prakse, diskusija.
– Individualni obrazovni plan: izrada pedagoškog profila, izrada IOP-a (primeri dobre prakse planova), pisanje izveštaja, izrada zapisnika sa sastanaka tima za IOP, predlog obrazaca za praćenje i vrednovanje individualnog obrazovnog plana, diskusija.
Učesnici sipozijuma su imali priliku da čuju kolika je važnost postojanja dobre dokumentacije, dobre organizacije i dobrog planiranja u jednoj vaspitnoobrazovnoj ustanovi kao i za sam vaspitnoobrazovni proces.
Simpozijumu „Unapređivanju vođenja školske dokumentacije“ prisustvovalo je 104 profesora osnovnih i srednjih škola iz Gornjeg Milanovca i to:
– 27 profesora Ekonomsko – trgovačke škole;
– 21 profesor Gimnazije;
– 17 nastavnika OŠ „Desanka Maksimović“;
– 18 nastavnika OŠ „Sveti Sava“;
– 19 profesora Tehničke škole;
– 1 nastavnik OŠ „Takovski ustanak“;