Почела реализација пројекта Ератостенов експеримент

Почела реализација пројекта Ератостенов експериментУ суботу и недељу, 18. и 19. марта, у Овчар Бањи је почела реализација пројекта Ератостенов експеримент, у који је учествовало 14 ученика 7. и 8. разреда из 7 основних школа града Чачка под вођством аутора пројекта Снежане Тошовић, проф.математике  и Ивана Рвовић, проф.географије.

{gallery}aktelno/eratosten_17{/gallery}

Ученици су након реализованих планираних радионица у амбијенталној учионици планинарског друштва „Каблар“ и просторијама рерсторана „Дом“ били обучени да сами воде експеримент у својим школама.

Резултати добијени класичним путем у својим школама, учесници пројекта су упоредили на наредном састанку и том приликом су се договорили у вези са израдом и поделом тема за семинарски рад. Радови су реализовани након неколико консултација и представљени на конференцији за медије коју су водили сами они, а поводом Дана планете Земље. На ту конференцију су били позвани поред родитеља и предметни наставници и другови учесника пројекта.

Након повратка са едукативног кампа, учесници пројекта су упознати са разним алатима за одређивање соларног поднева и свега потребног за израчунавање обима Земље са изабраном партнерском школом на платформи  http://eratosthenes.ea.gr/ и том приликом учествовали са многим школама света на овом глобалном пројекту. Како се на платформи налази понуђени сценарио реализације експеримента, водила се дебата са анализом, који би могао бити сценарио за наредни пут након рађеног у едукативном кампу и овог виђеног на платформи. Ту су ученици добили идеју да би они могли наредне школске године да учествију у такмичењу за најбољи сценарио. Након свега су се осећали спремно за самостално вођење многих радионица, што су и изнели као предлог за наредну годину са жељом да се пројекат понове реализује.

Сви предвиђени циљеви пројекта су остварени веома успешно и на завидном нивоу и поред тога што је требало променити место предвиђено за реализацију едукативног кампа. Та средсва су успешно уклопљена са јефтинијим превозом возом.

Сви носе веома позитивне утиске, а нама ауторима пројекта је посебно драго да су се вредни и успешни ученици на разним такмичењима окупили на оваквом неформалном начину учења и упознали, остварили контакте, са жељом, по њиховим речима, да наставе да се друже и сарађују и даље. Како су сами истакли, ово дружење им је доста помогло и у припреми за такмичења која су се у тих месец дана одвијала. Веома позитивни коментари и утисци целокопуног рада на пројекту су изнели и родитељи, као и предметни наставници појединих ученика, који су истакли радионицу у вези са начинима мишљења и ставом као веома подстицајном за ученике и реализацију дебате. Већини родитеља се свидело што су њихова деца имала прилику да се упознају са начином размишљања једног научника у његовом тадашњем окружењу који је почео својим достигнућем да мења ставове тадашње научне заједнице. Сматрају да тај процес уочавања и решавања проблема, стрпљивост и упорност могу много помоћи њиховој деци да остваре своје циљеве, као и да би, по њиховом мишљењу, тако требала да се реализује и редовна настава, на тај начин и са корелацијом са многим предметима.