{gallery}aktelno/eratosten_17{/gallery}U subotu i nedelju, 18. i 19. marta, u Ovčar Banji je počela realizacija projekta Eratostenov eksperiment, u koji je učestvovalo 14 učenika 7. i 8. razreda iz 7 osnovnih škola grada Čačka pod vođstvom autora projekta Snežane Tošović, prof.matematike i Ivana Rvović, prof.geografije.
Učenici su nakon realizovanih planiranih radionica u ambijentalnoj učionici planinarskog društva „Kablar“ i prostorijama rerstorana „Dom“ bili obučeni da sami vode eksperiment u svojim školama.

Rezultati dobijeni klasičnim putem u svojim školama, učesnici projekta su uporedili na narednom sastanku i tom prilikom su se dogovorili u vezi sa izradom i podelom tema za seminarski rad. Radovi su realizovani nakon nekoliko konsultacija i predstavljeni na konferenciji za medije koju su vodili sami oni, a povodom Dana planete Zemlje. Na tu konferenciju su bili pozvani pored roditelja i predmetni nastavnici i drugovi učesnika projekta.
Nakon povratka sa edukativnog kampa, učesnici projekta su upoznati sa raznim alatima za određivanje solarnog podneva i svega potrebnog za izračunavanje obima Zemlje sa izabranom partnerskom školom na platformi http://eratosthenes.ea.gr/ i tom prilikom učestvovali sa mnogim školama sveta na ovom globalnom projektu. Kako se na platformi nalazi ponuđeni scenario realizacije eksperimenta, vodila se debata sa analizom, koji bi mogao biti scenario za naredni put nakon rađenog u edukativnom kampu i ovog viđenog na platformi. Tu su učenici dobili ideju da bi oni mogli naredne školske godine da učestviju u takmičenju za najbolji scenario. Nakon svega su se osećali spremno za samostalno vođenje mnogih radionica, što su i izneli kao predlog za narednu godinu sa željom da se projekat ponove realizuje.
Svi predviđeni ciljevi projekta su ostvareni veoma uspešno i na zavidnom nivou i pored toga što je trebalo promeniti mesto predviđeno za realizaciju edukativnog kampa. Ta sredsva su uspešno uklopljena sa jeftinijim prevozom vozom.
Svi nose veoma pozitivne utiske, a nama autorima projekta je posebno drago da su se vredni i uspešni učenici na raznim takmičenjima okupili na ovakvom neformalnom načinu učenja i upoznali, ostvarili kontakte, sa željom, po njihovim rečima, da nastave da se druže i sarađuju i dalje. Kako su sami istakli, ovo druženje im je dosta pomoglo i u pripremi za takmičenja koja su se u tih mesec dana odvijala. Veoma pozitivni komentari i utisci celokopunog rada na projektu su izneli i roditelji, kao i predmetni nastavnici pojedinih učenika, koji su istakli radionicu u vezi sa načinima mišljenja i stavom kao veoma podsticajnom za učenike i realizaciju debate. Većini roditelja se svidelo što su njihova deca imala priliku da se upoznaju sa načinom razmišljanja jednog naučnika u njegovom tadašnjem okruženju koji je počeo svojim dostignućem da menja stavove tadašnje naučne zajednice. Smatraju da taj proces uočavanja i rešavanja problema, strpljivost i upornost mogu mnogo pomoći njihovoj deci da ostvare svoje ciljeve, kao i da bi, po njihovom mišljenju, tako trebala da se realizuje i redovna nastava, na taj način i sa korelacijom sa mnogim predmetima.