Каталошки број – 221
Назив програма – „Препознавање знакова упозорења-улога школе у заштити детета од злостављања и занемаривања“
Начин извођења – непосредно
Организатор – Центар за стручно усавршавање Чачак, Цара Душана бб, Чачак, cacakrc@gmail.com, 032320100, 0646424132
Контакт – Тања Аћимовић, cacakrc@gmail.com, 032320100, 064/6424132
Аутори – Светлана Дражовић, Дипл.психолог, Центар за социјални рад Краљево; Далиборка Поповић, Доктор педагошких наука, Универзитет у Приштини -Учитељски факултет; Соња Јаћовић, Мастер педагог, Центар за социјални рад Краљево; Славица Лужанин, Професор разредне наставе, ОШ „Филип Филиповић“ Чачак
Реализатори – Светлана Дражовић, Дипл.психолог, Центар за социјални рад Краљево; Далиборка Поповић, Доктор педагошких наука, Универзитет у Приштини -Учитељски факултет; Соња Јаћовић, Мастер педагог, Центар за социјални рад Краљево; Славица Лужанин, Професор разредне наставе, ОШ „Филип Филиповић“ Чачак
Област – васпитни рад
Компетенције – к3, к5, к11, к14, к20, к23
Приоритетна област – Примена инклузивног и демократског приступа у васпитању и образовању у циљу обезбеђивања квалитетног образовања за све (индивидуализација и диференцијација, превенција осипања из образовања, пружање додатне образовне подршке ученицима из осетљивих група укључујући и подршку преласку ученика на следећи ниво образовања и васпитања, рад са даровитим ученицима)
Циљна група – наставник разредне наставе, наставник предметне наставе – основна школа, наставник предметне наставе – гимназија, наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа, наставник стручних предмета – средња стручна школа, наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју, наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи, наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи, наставник изборних и факултативних програма/предмета, васпитач у предшколској установи, медицинска сестра – васпитач, стручни сарадник у предшколској установи, васпитач у дому ученика, директор/помоћник директора, стручни сарадник у школи
Општи циљеви – Унапређење компетенција запослених у образовно васпитним институцијама за препознавање знакова упозорења, и правовремену трансдисциплинарну интервенцију у заштити деце од занемаривања и злостављања.
Специфични циљеви – 1.Подизање осетљивости учесника обуке за препознавање облика занемаривања и злостављања са фокусом на емоционално насиље и дугорочне и краткорочне последице на развој деце 2.Унапређење постојећих знања учесника обуке да у изгледу и понашању деце уоче скривене индикаторе занемаривања. 3.Ремоделовање ставова и стереотипа учесника обуке који ометају препознавање и деловање на заштити деце 4.Унапређење знања учесника обуке о последицама занемаривања и злостављања на понашање и постигнуће деце,са циљем да се уз боље разумевање деце и адекватније реаговање пружи подршка и превенира додатна виктимизација деце у колективу. 5.Увид у предности трансдисциплинарног приступа у решавању проблема занемарвивања и злостављања деце и унапређење праксе.
Очекивани исходи – Полазници обуке развили вештине за препознавање знакова упозорења који указују на присуство занемаривања и злостављања деце.Детектују прикривене индикаторе и функционално предузимају мере заштите деце. Боље разумеју краткорочне и дугорочне последице злостављање и занемаривања на развој деце.Освестили су како ова искуства обликују функционисање деце у колективу и њихова образовна постигнућа.Правовремено интервенишу и тако спроводе брзу рану, свеобхватну интервенцију на заштити деце. Такође доприносе сигурности, подизању успеха и бољој интеграцији деце у колективу.Разумеју значај трансдисциплинарног приступа у решавању проблема З/З и квалитетеније користе ресурсе – институције укључене у живот деце и породицу.
Теме – Невидљиви знаци – видљиве последице, социјални и емоционални развој као предиктор адаптације(на вршњачко окружење)деце различитог узраста, индикатори за препознавање облика занемаривања и злостављања, примена трансдистиплинарног приступа у заштити детета од занемаривања и злостављања уО.В.институцији
Број учесника – 30
Трајање – један дан
Бодова – 8