Каталошки број – 174
Назив програма – Сарадња са родитељима – континуирано јачање међусобног поверења
Начин извођења – непосредно
Организатор – Центар за стручно усавршавање Чачак, Цара Душана бб, Чачак, cacakrc@gmail.com, 032320100, 0646424132
Контакт – Тања Аћимовић, cacakrc@gmail.com, 032320100, 064/6424132
Аутори – Марина Павловић, дипломирани психолог, ОШ „Танаско Рајић“; Наташа Турунташ, професор српског језика и књижевности, ОШ „Танаско Рајић“
Реализатори – Марина Павловић, дипломирани психолог, ОШ „Танаско Рајић“; Наташа Турунташ, професор српског језика и књижевности, ОШ „Танаско Рајић“
Област – васпитни рад
Компетенције – к4, к20, к23
Приоритетна област – Јачање васпитне улоге установе/школе у правцу развоја интеркултуралног образовања, формирања вредносних ставова неопходних за живот и рад у савременом друштву
Циљна група – наставник разредне наставе, наставник предметне наставе – основна школа, наставник предметне наставе – гимназија, наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа, наставник стручних предмета – средња стручна школа, наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи, наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи, наставник изборних и факултативних програма/предмета, директор/помоћник директора, стручни сарадник у школи
Општи циљеви – Унапређивање сарадње школе и родитеља оснаживањем полазника за примену савремених облика сарадње и иницирање ефикасног и ефектног укључивања родитеља у образовно – васпитно рад.
Специфични циљеви – Упознавање са друштвеним контекстом савремене школе и његовим утицајем на сарадњу са родитељима; Стицање знања о принципима и облицима успешне сарадње; Сагледавање предности употребе радионица као савременог облика сарадње; Стицање знања и вештина за израду сценарија радионица; Упознавање са примерима из праксе успешних модела укључивања родитеља у образовно- васпитни рад школе.
Очекивани исходи – Полазник: схвата утицај друштвеног контекста на сарадњу школе и родитеља; зна облике и принципе успешне сарадње; схвата значај континуиране сарадње за развијање међусобног поверења; схвата своју улогу у иницирању укључивања родитеља у ОВ активности школе; уме да испита потребе родитеља које проистичу из најчешћих проблемских ситуација како би дефинисали теме радионица за родитеље; уме да креира сценарио радионица основу испитаних потреба; уме да реализује радионице; зна да осмисли и изради едукативне прилоге за родитеље; сарађују са колегама и осталим партнерима у реализацији у зависности од теме.
Теме – Друштвени контекст сарадње школе и родитеља, ефикасна и ефектна сарадња школе и родитеља, савремени приступ и иновације у сарадњи школе и родитеља, сценарио и прилози за радионице са родитељима – примери из праксе.
Број учесника – 30
Трајање – један дан
Бодова – 8